Monday, April 16, 2007

redd for at jeg kommer til å ta selvmord

Hva lurer du på?: hei,jeg skriver inn her for vist ikke det skjer noe snart, kommer jeg til å bli historie.
For det første er det vanskelig på skolen(begynte i 8. i år), det er engutt i klassen som plager meg hele tiden, han fant ut jeg har litt dysleksi og mobber meg døgnet rundt, så nå er jeg liksom den dumme styggingen. jeg er ikke akkurat tynn, og det irriterer meg me de som er tynn og syter over kroppen sin for og høre at de er tynn(snakker ikke til de med pbroblemer med seg selv, skjønner dere veldig godt), folk har kalt meg jævla feite kjerring osv på skolen.
Jeg har sagt d til mamma men hun sier ikke ta det innover deg, og det har jeg ikke gjort, helt til nå det kommer mer og mer innover meg.
folk som har vært snille og stille som jeg ikke egentlig kjenner er begynt å kalle meg feite rævhøl å masse sånn.
mamma vil at jeg skal gjøre det bra på skolen, jeg er ikke dårlig på skolen, men sliter veldig i enkelte fag.
og jeg tør ikke spørre lengre for da blir d bare " e d på grunn av dysleksien du ikke skjønner eller? HAHAHAH" sånn er det vær dag, men jeg har gode jente venner og støtte meg til.
Mamma og pappa er skilt og det sliter jeg med, det værste er viss jeg dør kommer ikke pappa i begravelsen min for han vil ikke treffe mamma. Hinn dagen sendte min bror over noen papirer han ville ha printet ut til ste-faren min, og med en gang de ikke fikk det til skriker han på meg, jeg svarer ikke og mamma skriker på meg en gang til en en helt forbannet tone, og når jeg kommer inn kjefter de på meg for det er mitt problem det med papirene til min bror, hvorfor får jeg skylden??
Min bror er den beste av oss, han er sosial ganske flink og pen.
jeg er stygg, ikke særlig sosial er litt flau der, og stygg.
jeg sliter veldig, men går ikke til psykolog, har prøvd gjør alt verre. Har drevet med selvskading men ikke nå mer.
læreren min er en bitch, hun klarer ikke lære fra seg, og jeg klarer ikke snakke med henne, helsesøster er ikke et alternativ, hun sier alt til mamma skjedd før. har ingen jeg kan snakke med, ikke min bror, ikke min mor, eller far eller noen av dies kjærester osv.
jeg kommer til å ta selvmord, om ikke dere finner en bedre måte!!
Hilsen en fortvilet jente som ikke klarer mer !!
Jente 13 år


Svar
Hei!
Har lest hva du skriver til oss. Ut fra det du skriver så forstår jeg at du er ei jente som strever. Og antakelig har du strevet i perioder før også.
Det er leit å lese at du føler deg så utafor, både når det gjelder kroppen din og forholdet til de folkene du har rundt deg. Du sier også at ting nå kommer mer og mer innover deg. Det er blitt mye for deg og kanskje kan det hindre at du ser eller hører noen som faktisk synes du er ok.
Har ett råd til deg. Noen bør få vite hvordan du tenker. Vis gjerne dette du har skrevet til oss til en person du kan stole på. Ta gjerne med deg en av jentevennene du nevner. Du vet, sammen blir vi bedre osv.
Verden er kanskje ikke så "slem", du er muligens for lei av alt og alle til å se det.

Hilsen
Lise på Ungdombasen i Trondheim
Skriv gjerne tilbake hvis du ønsker det!